De Klant Centraal Als eerste prioriteit bij een nieuwe opdracht is het helder krijgen van de veranderbehoefte van de opdrachtgever. Dit doe ik door in de eerste week in gesprek te gaan en de juiste vragen te stellen over uitdagingen, kansen en toekomstvisie. Zo kan ik oplossingen bieden die naadloos aansluiten bij hun unieke situatie. Hierbij maak ik gebruik van het Agile Transformatie Navigatie Systeem. Deze methode geeft inzichten in wat nodig is om doelen te realiseren en stelt mij en de opdrachtgever in staat een gezamenlijk koers te bepalen.
David Korten, Agile Coach bij Identify
Identify steunt elk jaar een aantal goede doelen. Zo doneren we elk jaar een mooi bedrag aan een geselecteerd goed doel, wat door de medewerkers bij elkaar is gespaard van hun maandelijkse salaris. Daarnaast sponsoren we individuele acties.
Identify B.V.
Steenweg 17B 4181 AJ Waardenburg T: 088 – 41 11 100 E: info@identify.nl
Als Jan nog één ding in zijn leven wil, is het wel het krijgen van kleinkinderen. Tegelijkertijd beseft hij dat hij hier zelf niet veel invloed op heeft. En dat is ook het advies dat hij graag aan andere mensen meegeeft: focus je energie op zaken waar je wél invloed op hebt. Dit doet Jan zelf door in zijn werk klanten te helpen met het verbeteren van testprocessen, waardoor de kwaliteit van hun software naar een hoger niveau wordt getild. Daarnaast is binnenzitten niks voor Jan. Daarom trekt hij er in zijn vrije tijd graag op uit met familie, vrienden en buren. En als hij dan toch een keer thuis is, vermaakt hij zich met, zoals hij zelf zegt, ‘oude foute sitcoms’.
Met een koude douche en een vers kopje koffie start Michael zijn dag altijd positief en met een lach. Deze echte Bourgondiër en dierenvriend zou nog graag eens met zijn vriendin een reis naar Indonesië maken, en met een camper rondreizen in Noord Amerika. Blij met de ontwikkelingsmogelijkheden die Identify hem biedt, is hij werkzaam als Business Analist, waar hij een brug weet te slaan tussen de wens en oplossing van business en IT specialisten. Hierbij laat hij zich graag uitdagen in het ontcijferen van moeilijke casussen. Om daarna zijn hoofd lekker leeg te maken in de sportschool, wel altijd met zijn airpods in!
Bouwen. Dat is wat Bart het liefste doet. Als kind al met Lego en in zijn vrije tijd door te klussen in en om het huis. En bouwen doet hij ook het liefste aan Identify. Bouwen aan een mooie toekomst van het bedrijf. Daarbij houdt hij het graag simpel, want volgens hem is niemand bij complexiteit gebaat. Maar als hij zich ergens voor inzet dan gaat hij er ook voor. En hij verwacht dat anderen dat ook doen, want als hij zich ergens aan stoort, dan is het aan gemakzucht. Ook speelt hierbij mee dat hij door zijn werk als algemeen directeur en kwaliteitsregisseur weet dat je medewerkers en klanten pas echt tevreden stelt wanneer jij je vol overgave inzet voor hun belang.
‘Doen’ is het woord dat het beste bij Udo past. Udo kan meer ideeën, mogelijkheden en plannen in één dag voorbrengen, dan menigeen in een maand ! Niet alleen als het gaat om zijn werk als scrum master. Ook daarbuiten is Udo altijd bezig, voornamelijk met drie dingen: sporten, sporten en, je raadt het al, sporten. Zo is hij een fanatiek hardloper en tennisser. Zijn coachvaardigheden als scrum master komen overigens ook bij zijn passie voor sporten goed van pas. Udo is namelijk trainer van het voetbalteam van zijn zoon. Met dit team probeert hij, net als in zijn werk voor de klanten van Identify, elke week een stukje beter te worden dan de week daarvoor, waarbij de ene week een overwinning en de andere week een speler die ‘eindelijk’ zijn eerste doelpunt maakt, het eindresultaat is.
Bij Identify heeft ze beste van beide werelden, een stabiele thuisbasis en een wijde wereld om te verkennen. Ze had nooit gedacht een baan te vinden in de techniek. Dat is toch allemaal heel complex. Juist dat maakt haar een aanvulling in het team. Ze hoort de functionele kant en vertaalt dat naar een visie inclusief techniek, daar waar nodig. Ze heeft er zo’n plezier in oplossingen te bedenken voor complexe problemen dat ze momenteel uitkijkt om die technische kant verder te ontwikkelen door het volgen van een BSc Informatica in deeltijd.
Niet alleen heeft Nick een liefde voor boardgames met vrienden, maar is hij ook dol op zijn parkiet en zou bovendien graag nog eens in Nieuw-Zeeland hiken omdat hij gek is op de prachtige variatie aan landschappen. Als tester en testconsult bij Identify houdt hij van het adviserende en coördinerende werk en wordt gedreven door uitdagend en niet standaard testwerk dat impact heeft. De podcasts die hij graag luistert, bij het naar huis rijden, gaan over paranormale, buitenaardse of mysterieuze gebeurtenissen, maar bevatten het liefst ook een element van geschiedenis erin. Nick voelt zich thuis bij de gezellige collega’s van Identify en is trouw aan zijn motto “Doe wat jou gelukkig maakt en laat je niet te veel leiden door wat anderen van jou willen of verwachten.”
Roger begint zijn werkdag altijd positief, omdat hij weet dat hij die dag zijn klantorganisaties mag helpen met hun volgende stap. Als agile consultant en business analist begeleidt hij klanten bij het verbeteren van hun proces en software en zorgt hij ervoor dat zowel klanten als leveranciers elkaar tijdens dit proces goed begrijpen. Thuis klust hij graag aan alles wat wielen heeft en laadt hij zijn batterij op tijdens wandelingen met zijn hond. Ooit hoopt hij een keer een parachutesprong te maken, alhoewel hij het ook doodeng vindt als hij er maar al aan denkt.
‘Leef nu, en niet later’ is het motto van Vincent. Daarom heeft hij ook geen bucketlist en leeft hij met de dag. Dat doet hij samen met zijn vrouw, vrienden en familie. Daarnaast krijg hij van zijn werk als ketenregisseur veel energie wanneer hij de ruimte krijgt om ook buiten de kaders te werken. Alles wat Vincent vervolgens uitvoert tijdens zijn werk, doet hij met als doel om de opdrachten voor klanten boven verwachting af te ronden. Denk aan mensen en processen met elkaar verbinden, focus aanbrengen in zaken die er écht toe doen en zijn kennis en ervaring met klanten delen, zodat deze ook na Vincents vertrek successen kunnen blijven boeken.
Behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden, is het leidmotief van Casper. De marketing consultant hecht daarnaast aan zelfrelativering en bescheidenheid. Niet voor niets verbaast hij zich er met regelmaat over hoe mensen tegenwoordig overal wat van moeten vinden en veranderen in meningenfabrieken. Zelf geeft hij er de voorkeur aan om, als hij in een bepaald onderwerp interesse heeft, onderzoek te doen tot hij het naadje van de kous weet. Dat is soms tijdrovend, maar het zorgt voor een brede en genuanceerde blik. Verder geniet Casper van zijn vrienden en van veel sporten (kickboksen en fitness). Dat laatste lijkt hoognodig, want hij eet (naar eigen zeggen) veel te veel bruin brood met roomboter van de Albert Heijn, getopt met jonge kaas. Met zijn bereikbaarheid zit het wel snor, want Casper draagt altijd zijn i-phone, i-watch en airpods bij zich.
Je kunt beter dimmen dan dippen! (Denken in Mogelijkheden ipv Denken in Problemen), is het motto van Ingrid. Het is ook wat haar aantrekt in het Agile gedachtengoed. Leven vanuit vertrouwen, eigenaarschap bevorderen en de support geven die nodig is. Je gezin opvoeden of je team laten groeien- het is eigenlijk net hetzelfde, aldus Ingrid. Met een passie voor NLP en communicatie en een flinke dosis enthousiasme stapt zij telkens nieuwe opdrachten binnen met groei als doel. Het huis waar zij vorig jaar ging wonen met haar gezin –met een fantastische grote tuin – geeft voorlopig nog genoeg te doen aan tuinieren en klussen. En in het kader van dromen waarmaken, is zij niet alleen afgelopen jaar met haar man en 3 pubers op backpackreis naar Thailand geweest, maar heeft ze eindelijk een drumstel gekocht en les genomen. Want:”if not now, then when?”
Bart krijgt veel energie van het oplossen van (klant)uitdagingen en het verbinden van mensen. Bart’s ultieme doel is om te zorgen dat ieder mens ‘op de juiste plek zit’ en het einde van een (werk)dag afsluit met een voldaan gevoel. In zijn vrije tijd houdt Bart van water, zolang het maar niet bevroren is. Door te zeilen (in Nederland) en duiken (af en toe in het buitenland) geeft hij hier vorm aan. Daarnaast vindt hij het heerlijk om met de hond (en vriendin) te wandelen in de bossen of op het strand. Bart is een buitenmens en waar mogelijk probeert hij ook 1-op-1 meetings om te zetten in weetings (wandelend meeten).
Maarten krijgt een enorme kick wanneer hij ziet dat zijn werk bijdraagt aan betere resultaten en meer tevredenheid bij klanten en zijn teamleden. Met een hoop positieve energie begint hij dan ook elke dag aan zijn werk. Wanneer hij dan toch het onvermijdelijke middagdipje krijgt, neemt hij steevast een Cola Zero en kan hij er weer een paar uur tegenaan. Eenmaal thuis geniet hij van tuinieren, klussen in huis en rijdt hij graag een rondje op zijn motor. Daarnaast trekt hij ook graag op met zijn twee tienerdochters. Maar wanneer Maarten zin heeft om naar Discovery Channel te kijken, staat hij er in huize Hermans toch echt alleen voor.
Deze business analyst is niet bang voor kleerscheuren. Robin houdt van mountainbiken, gravelbiken (lekker raggen op onverharde wegen als bospaden, kasseien en karrenspoor) en motorrijden. Ooit hoopt hij met een supersnelle motor of sportwagen over het circuit te scheuren. Zijn vele hobby’s combineert hij met het co-ouderschap voor twee even lieve als drukke jongens (van 4 en 7). Na 14 jaar in de bank- en verzekeringssector vond Robin het tijd voor een nieuwe uitdaging, die hij in Identify vond. Als data-expert helpt hij onze klanten in het analyseren en verbeteren van bedrijfsprocessen en het inrichten van nieuwe processen en applicaties. Zijn formule om scherp aan iedere dag van dit drukke leven te verschijnen? Een gezonde dosis koffie en in de auto meeblèren met Nederlandstalige muziek. Wij hopen voor zijn bijrijders dat Robin een even getalenteerd zanger als business analyst is!
Marleen staat altijd voor alle mensen klaar. Zo houdt ze als hr-manager bij Identify goed in de gaten hoe het met alle collega’s gaat en zorgt ze ervoor dat het hen aan niks ontbreekt. Buiten werk ontvangt ze graag familie en vrienden voor een hoop gezelligheid. Met name haar neefjes en nichtjes zijn dolblij als ze weer bij hun tante mogen logeren. Niet zo gek als je bedenkt dat Marleen en haar man in een leuk, oud boerderijtje wonen. Toch zorgt Marleen ook voor voldoende ‘me-time’. Bijvoorbeeld wanneer ze een stuk gaat wandelen of gewoon even een kop thee drinkt met een vriendin.
Sijbrand krijgt veel energie van mooie opdrachten. Zelfs als deze voor drie uur (!) reistijd op een dag zorgen. Een prettig scrumteam en de vrijheid die hij kreeg om deze opdracht in Groningen uit te voeren, trokken hem uiteindelijk over de streep. Als test engineer gaat hij dan ook werkelijk geen uitdaging uit de weg. En dat terwijl hij thuis ook nog een gezin met drie kinderen runt. De een zit op hockey, de ander rijdt paard en de jongste start binnenkort met voetbal. Gelukkig zorgt hij ook goed voor zichzelf. Bijvoorbeeld op de golfbaan, waar hij zijn hoofd weer even leeg maakt en tegelijkertijd zijn batterij oplaadt.
Paula zoekt altijd naar verbeteringen en de puntjes op de i, zo is Paula ook in het testvak gerold. Testen is vaak nog een ondergeschikt kindje in een organisatie. Paula houdt ervan om mee te denken in de teststrategie en de uitvoering om een product of dienst naar een hoger niveau te tillen. Waar Paula energie van krijgt is om bij klanten te komen en een onderdeel te zijn van een team die gaat voor kwaliteitsverbetering. Door altijd op zoek te gaan naar kansen en mogelijkheden die er zijn en niet te lang stil te staan bij wat er niet mogelijk is start Paula haar werkdag altijd vol energie. In mijn privésituatie krijg ik veel energie van mijn kinderen, andere familieleden en vrienden.
David laadt zijn batterij op met vier zaken: koffie, een gezond ontbijt, veel sporten en een goede uitdaging. De agile coach is altijd op de hoogte van de nieuwste vakinhoudelijke ontwikkelingen, plukt de dag en geniet van de kleine dingen in het leven. Toch durft hij werelds te dromen: een reis naar Japan prijkt op de bucketlist. Wat hij daaraan zo mooi vindt? In de Japanse cultuur komen traditie en moderne ontwikkelingen samen. Dat is precies wat hij ook tegenkomt tijdens de verandertrajecten van zijn klanten. Het is David wel toevertrouwd om ze te verleiden uit de vaste patronen te stappen. Dat is geheel in lijn met zijn motto: stop met twijfelen, ga de uitdaging aan!